tisdag 13 september 2011

a new body and soul.

det var ett tag sedan jag skrev här sist. har varit fullt upp i skallen med plugg och annat. 
just nu sitter jag och funderar på om jag kanske ska göra klart lite av plugget jag påbörjade häromdagen. tar lite i taget så det går in i skallen ordentligt.


jag har det väldigt bra i skolan. ibland är det dock fruktansvärt jobbigt känslomässigt, men det blir bättre och bättre. många fruktansvärda historier som man blir illa berörd av. sen händer det saker i mig hela tiden och jag hänger inte riktigt med. men det kommer. och det är positivt!


kissekatten har varit besvärlig och kissat inne alldeles för länge nu så jag idag har det inhandlats grejer som ska hjälpa henne och oss. jag tror att hon kissar i hallen i ren protest över att jag börjat plugga och inte är hemma lika mycket som jag brukar. 


köpte en spray mot urindoft. den tar bort urinmolekylerna och ger även med sig en doft som inte vi människor känner, men som katter inte tycker om. så det hoppas jag verkligen hjälper.  




köpte även en Feliway att sätta i väggutaget. den utsöndrar ett ämne som heter feromon som katten själv också utsöndrar när det stryker sig mot saker. den skapar lugn och harmoni hos katten och ska alltså hjälpa till emot hennes protest och ledsenhet för att matte inte är hemma lika ofta.





detta kalas kostade ca 600:- så jag hoppas verkligen att det är värt det! lilla kissen.


nu till andra skojigheter!
vi var och tittade på en lägenhet häromdagen på gustavsgatan (mittemot pappa=awesome!) och vi lade bud på den. vi fick den!
idag var vi på banken för att kolla om vi kan få lån och det fick vi! woho! det blir flytt nummer 5, enligt pappas beräkningar, för mig det senaste året. haha. lika bra. 
det är en 2,5:a. fast det är 3 rum :P sovrummet har det nämligen delat av så det blivit ett litet rum till. mitt pluggrum är tanken! nu går carolinen i inredningstankar! det kommer bli så fint i vårt nya hem!! <3






nu ska jag ta och plugga lite.


/C

Inga kommentarer: