tisdag 31 maj 2011

easy living.

jag är så lycklig så det pirrar i hela kroppen! har kommit in på båda utbildningarna jag sökt och det känns så JÄVLA BRA! 
tänker välja utbildningen i Örebro för det är närmast och verkar faktiskt bättre! man läser hur roliga ämnen som helst! 
faaaan vad skönt det är att det äntligen släpper lite nu! nu har jag 2år framför mig, när jag har saker att göra! och så jag utbildar mig inom det ämnet där jag vill jobba!


det var länge sen jag kände en sån här lycka och mitt hjärta jublar! hela jag jublar!!
behöver inte komma till jobbet idag, sa Jocke. han tyckte att jag skulle vara hemma och njuta av det underbara beskedet.


när vi kom i salen för det "muntliga provet" som vi trodde att vi skulle ha fick vi sätta oss i en ring och presentera oss och säga hur vi mådde etc. så börjar de tydligen alla lektioner. just för att lära sig det här med att prata i grupp, som förekommer rätt ofta på t.ex. behandlingshem. 
sen frågade den ena "läraren" om vi hade fått tiden kl: 08-11 och det hade vi ju allihop som var där inne.
då sa hon: "- då kan jag ju säga med en gång, så ni vet, att ni som är här nu faktiskt har en plats för utbildningen om ni vill ha den!"
snacka om att alla drog en lättande suck! otroligt skönt!!


världens bästa pappa skjutsade in mig och efter käkade vi lunch och gick en sväng på stan!!


nu tänker jag njuta som fan med en kopp kaffe i solen! så det så!!!!!!


/C

Inga kommentarer: