torsdag 26 maj 2011

knyter mina skor och går tillbaka in igen.



kom just hem från jobbet. lyssnar maggio och kollar på katten när hon försöker gräva sig igenom golvet. hm. hon är knasig!

jobbet idag gick bra. känner att jag börjar lära känna eleverna bättre och börjar komma in i jobbet. det är hur kul som helst faktiskt! trivs väldigt bra med det!
det är ju även en hel del saker som är jobbiga, inte för min del men för elevernas. många som mår dåligt och har problem med ett och annat. men då gäller det att vara där.
idag hade de elevens val, gröna äventyr heter den gruppen som min handledare har. det var riktigt kul. några killar + handledaren gjorde iorning en inlinehockeyplan och jag tog med mig ett gäng och spelade fotboll. 
sen kom en kille, som har lite jobbigt, och hade inget att göra. då gick vi och spelade basket han och jag istället! sådetså!
jag märker att jag drar mig mer till dem som har det jobbigt eller har en diagnos än de andra. men det är väl iofs ett plus!

ska försöka slänga i mig nåt att käka. ska på fotbollsträning snart och jag är så JÄVLA taggad!
snacka om att strukturer i vardagen gör att man mår bättre än att sitta hemma och ruttna! woho! känner mig faktiskt hyffsat bra för tillfället! och det är jätteskönt. det är inte ofta jag känner såhär så jag njuter i fulla drag!!! m m m!


nu måste jag ge min jamande katt lite uppmärksamhet!


/C









Inga kommentarer: